כל המצגות | אתר שיתוף מצגות | הורדת מצגות יפות בחינם

מצגות לאי-מייל! לקבלת מצגות נבחרות לאימייל שלכם בכל שבוע הרשמו כאן

"גרניקה"

"גרניקה" הוא שם של ציור ענק ממדים בשחור-לבן שצויר בשמן על ידי פבלו פיקאסו.

הציור "גֶרְנִיקָה" צויר כתגובה להפצצת העיירה הבאסקית גרניקה ב-26 באפריל 1937, בזמן מלחמת האזרחים בספרד, על ידי הנאצים, הפצצה שגבתה כ-1,600 הרוגים ועוד מאות פצועים.
פיקאסו ראה בעיתון תצלומי שחור-לבן של האירוע והחליט להגיב עליו באמצעות יצירה שתייצג לא רק את המקרה עצמו אלא תעורר את תחושות הכאב והסבל המשותפות לכל המלחמות. הוא שאף להראות באמצעותה את זוועות המלחמה ואת האיום שבחורבן.
במסגרת עבודות ההכנה ליצירתו "גרניקה" הכין פיקאסו כשישים רישומים וציורי הכנה. רק לאחר מכן ניגש להכנת היצירה עצמה. הוא החליט שצבעי הציור יהיו שחור, לבן ואפור כצבעי תצלומי העיתון שתיעדו את האירוע בגרניקה, וכן כדי ליצור את הרושם כי היצירה מעבירה את העובדות, את המראות כפי שהיו - כפי שעיתון מעביר עובדות. ניתן גם לראות מרקם של נקודות קטנות במילוי חלק מן הדמויות ביצירה, מרקם המסמל את הכיתוב הקטן בעיתון. סגנון הציור משלב כמה מסגנונות הציור של פיקאסו: קוביזם בעל אופי של ולאז , קיטוע ועיוות מטמורפוזי.
בציור לא מתוארים מטוסי קרב או פגזים; מתוארים רק אזרחים פשוטים. כל דמות בציור נושאת עמה משמעות סמלית מסורתית:
אם המחזיקה בידיה את בנה המת היא תזכורת לציורי ה"פיאטה";
אישה המחזיקה לפיד היא תזכורת לפסל החירות בניו יורק;
חייל מת האוחז בחרבו השבורה הוא סמל לגבורה;
ראש השור הוא סמל המזוהה עם ספרד שניתן לפרשנויות שונות כמו לכוחות הרשע.
בכל הדימויים בולט הכאב המשותף לבני האדם ולבעלי החיים. פיותיהם של הדמויות ובעלי החיים פעורים, כולם מאוימים ומפוחדים, חלקם גוססים וחלקם מתים. הדמויות הנשיות מעוותות, גופן שבור ומפורק באלימות המדגישה את הזוועה.



חלש
  • .
דרגו את המצגת:  ענק
תגיות:
צפיות במצגת: 927
הוסף על ידי: דן מנו
הוסף בתאריך: 17.08.2015
קובץ מקורי: El Guernica explicado.pps
    


divider