מי מסית אותנו לתקוף את איראן?

מי מסית אותנו לתקוף את איראן?
מאת גיא בכור
http://www.gplanet.co.il/

מי מסית אותנו לתקוף את איראן, ובכך לחסל את האיום הגרעיני האיראני, מתוך תקווה שאיראן עצמה תחסל אותנו באותה הזדמנות? זהירות, יש גורמים רבים כאלה. מבחינתנו זו שאלה קיומית,לא פחות.

התקשורת העולמית – משתוקקת לאקשן של פעולה ישראלית, שתחסל את הגרעין האיראני, אם בכלל, אך באותה הזדמנות תתקוף איראן את ישראל, כך שזו עשויה להיות מבחינתם השמדה הדדית. התקשורת הזו, שואפת לרייטינג ולמלחמות, מאוד היתה רוצה לראות חורבן הדדי של שתי מדינות השנואות על ידה – איראן וישראל. מצטיין במגמה זו שבועון בריטי בשם "סנדיי טיימס", שאחת לכמה שבועות, כתב מסוים שלו, טווה סיפור אימה חדש על איומים הדדיים בין ישראל לאיראן. הרוב המוחלט של הסיפורים חסר כל ביסוס ואפילו הגיון, אך הוא ממשיך, אולי אם הדברים יכתבו הם גם יקרו. התקשורת שלנו מצטטת, כמובן, בהתלהבות, את דיווחי הכזב האלה.

השמאל העולמי, הקמפוסים, מתייחסים לישראל בריחוק ולאיראן בהסתייגות, תוך הערצת העולם הערבי. אולי שתי הישויות הזרות הללו לערביות, היהודים והפרסים, ישמידו אלה את אלה? זה בוודאי יעמוד בנורמות זכויות האדם והצדק. ואולי תהיה זו השמדת עם נוספת? איש לא מדבר על כך, עד כדי כך גדולה שם השנאה לישראל. איש לא חושב שם, שבהתקפה הדדית, יפגעו גם הפלסטינים, אותם הם מעריצים, כמובן. מלחמה איראנית-ישראלית תהיה מן סיום מטפיזי, אפוקליפטי, מבחינתם, לסכסוך עם ישראל ועם איראן, כן, כך, אבוי, חושבים המשכילים, האינטלקטואלים.

כל מדינות ערב – יש להן עניין קיומי שישראל תתקוף עבורן את הגרעין האיראני, ואם איראן תפתח במלחמה ארוכה נגד ישראל, ותתיש את עצמה ואת ישראל בכך – הרי שזה משובח. לסעודיה אינטרס קיומי שישראל תעשה בשבילה את העבודה ותשמיד את הגרעין האיראני, לעיראק, אוייבתה של איראן גם כיום, למדינות המיפרץ הערביות, ולמי לא. לכולן גם אינטרס שאיראן תתקוף את ישראל, אולי כך היא לא תתקוף אותן. כיוון שאובמה נתפס על ידי מדינות ערב כנשיא חלש, אין להן הרבה ציפיות ממנו. ומי אמור להציל אותן מאיראן? דווקא אויבתם הגדולה ישראל.
כך הן מצפות שישראל תעשה בשבילן את העבודה, אפילו מבלי שיטרחו להכיר בה, לדעת מי היא, או להיפגש עם נציגיה, עד כדי כך גדולה חוצפתן.

ממשלים במערב אירופה – מתחילים להבין שסנקציות לא יעזרו כאן, והחוצפה הצפון קוריאנית והאיראנית בלתי ניתנת לשליטה. כיוון שהם רואים את עצמם מאוימים על ידי הטילים האיראניים, רק ישראל "המטורפת" תוכל לעשות עבורם, המיושבים והליברליים, את המלאכה. המוניטין שממשלים אלה עצמם הוציאו לישראל, של מדינה בלתי צפויה ולא אחראית, דווקא מוניטין זה אמור לעשות עבורם את המלאכה. בהזדמנות זו הם גם ישמחו למכור נשק, לאיראן ולישראל, למה לא?

מלחמה חדשה וגדולה עם ישראל תעסיק את הערבים ואת המוסלמים, ואולי הנמר יעוט על ישראל ולא עליהם עצמם, כך מקווים במערב אירופה.

רוסיה – אינה מתנגדת שישראל תסתבך ותסבך את איראן, כך שתי מדינות אלה יתישו את עצמן, וגם מוסקווה יותר מתשמח למכור לשתיהן מן הנשק שלה.

אגפים שמאליים מסויימים בממשל האמריקני החדש – בשינאתם הן לאיראן והן לישראל, היו מוכנים לכתישה הדדית, שבסופה יקום מזרח תיכון חדש, ואפשר יהיה לייסד גם את המדינה הפלסטינית, כיוון שישראל תיחלש. הם רק לא לוקחים בחשבון איזה זעזוע איזורי יתרחש כאן, ואם בכלל ישארו פלסטינים להקים להם מדינה. יתכן והדבר קשור להצהרתו המוזרה של סגנו של אובמה, שישראל ריבונית לנהוג כרצונה מול איראן, הצהרה שאחר כך תוקנה על ידי אובמה עצמו.

הגולים האיראנים – מבינים כבר ששום כוח צבאי בעולם לא ייצא נגד איראן, להוציא הכוח הישראלי, שתופס את האיומים האיראניים ברצינות רבה מידי, כאיום קיומי. יש להם עניין להסית ככל האפשר את מקבלי ההחלטות בארץ לתקוף את איראן, מתוך תקווה שבדרך זו יזדעזע המשטר ויסתחרר. הגולים העיראקיים שיחקו תפקיד מכריע בכיבוש עיראק על ידי צבא ארצות הברית בשנת 2003, ויש לעמיתיהם האיראנים תפקיד חשוב ומסוכן בלחץ על הממשל האמריקני ועל ישראל לתקוף את איראן כיום.

הסונים – שהיו רוצים שמינוס ועוד מינוס מבחינתם יעלמו: שהיהודים ישמידו את השיעים, ואלה ישמידו את היהודים: חגיגה כפולה.

הטרור העולמי – סוני ברובו, אגב, למשל אלקאעדה, שרואה באיראן ממלכה של כפירה, ואשר היה רוצה להחליש אותה, תוך החלשת ישראל. יש לו עניין במלחמת השמדה הדדית בין ישראל לאיראן, הן תחלשנה, הוא יתחזק, ואולי בדרך יסתחרר גם המזרח התיכון כולו, להפיכה אסלאמית אדירה.

ובכן, לאחר שהבנו שכל אוייבינו מעוניינים לזרוק אותנו לאש, כדי שנוציא עבורם את הערמונים, האם זה האינטרס הישראלי? בוודאי שלא. איראן היא בעיית העולם כולו, למה ישראל הזעירה צריכה להתנדב לתלות את הפעמון על צווארו של החתול? כמובן שלא.

על ישראל להודיע באופן הרשמי והמפורש ביותר: ישראל לא תיזום ולא תתקוף את איראן, אך היא תדע להגן על עצמה אם תותקף. בלי דיווחים יזומים על צוללות, ועל מטסים, האיראנים ממילא יודעים מהו כוחה של ישראל, ואין להם שום עניין לתקוף אותה.

ברגע שלעולם יהיה ברור שישראל מחוץ למשחק, תקוותם לסבך אותה תימוג, והם יאלצו לחזור למשחק הסנקציות והלחצים על איראן. בכך תכריח אותם ישראל להיכנס למשחק בעצמם, ולהתחיל לעבוד. דווקא איומים שלנו מוציאים אותם מן המשחק, ומשאירים אותנו לבד. ישראל החכמה לא תעשה את המלאכה בשבילם בשום אופן.

ד"ר גיא בכור


[לחצו על התמונה להפעלת המצגת
תגיות:
צפיות במצגת: 2625
הוסף בתאריך: 29.09.2009
קובץ מקורי: מי_משפיע על ישראל לתקוף את איראן.doc
שלח לחבר הצע תאור אחר