כל המצגות | אתר שיתוף מצגות | הורדת מצגות יפות בחינם

מצגות לאי-מייל! לקבלת מצגות נבחרות לאימייל שלכם בכל שבוע הרשמו כאן

נחל חזורי וקלעת נמרוד

הצפּנו לגבול הרמה והחרמון, הבנו שנחל סער הוא החיץ בין הגולן הבזלתי לבין החרמון הגירני. עלינו אל פארק סיירת אגוז והתעכבנו באחד מאשכולות ההנצחה במקום. עברנו למתחם קבר נבי חזורי וראינו את האלונים בני מאות שנים ששרדו בשל צמיחתם לצד מקום קדוש. ירדנו אל ערוץ נחל חזורי בחולפנו על פני מקבץ העיינות אשר הזינו את רוב הזרימה אותה ראינו. עברנו על גשר אבן בן מאות שנים וחלפנו לצד שרידי טחנות קמח שפעלו בכוח המים, שזרמו באמות ונפלו בפירים של אותן טחנות. וכך הגענו לבליית הדולומיט והגיר, אותם בולדרים שהתפרקו מסלע האם ונפלו לתוך הערוץ לצד זרימה שבהמשכה בנחל גובתא מחלחלת לתוך אקוויפר החלוקים ונעלמת מעל פני השטח. ההמשך חשף פריחה מאוחרת וראינו מרכיבים מהחורש הים-תיכוני. במפגש הנחלים גובתה עם נחל חזורי עזבנו את האפיק ועלינו אל האוכף שנמצא מזרחית למבצר נמרוד. חדרנו לתוך מבצר נמרוד (קלעת א-צוּבֵּייבָּה) דרך הבַּשׁוּרָה (מגדל העוז), המקום המבוצר ביותר שנבנה בשנת 1227 ו- 1228 כדי להוות חסם מפני תקיפה ודחיקה אפשרית של הצלבנים לכוון דמשק. הממלוכים בראשותו של בייברס ולאחר מכן ביליכּ, המשיכו לשפץ את המבצר עם אלמנטים אדריכליים שאיפיינו את הבנייה הצלבנית עם סיתות שוליים, עם אבנים שמדפנות את הקימרונים, עם מאגרי מים וכמובן כתובת הנצחה מפוארת. טיול טבע במיטבו.