וכל באי עולם יעברון לפניך כבני מרון
כבקרת רועה עדרו, מעביר צאנו תחת שבטו
כן תעביר ותספר ותמנה ותפקד נפש כל חי
ותחתוך קצבה לכל בריה, ותכתב את גזר דינם
בראש השנה יכתבון, וביום צום כיפור יחתמו
לצפיה בכל תוכן המצגת :
לחצו כאןבס" ד
חודש אלול
אילו היית מועמד למשפט שתאריכו כבר ידוע ובמשפט .זה ייקבעו עתידך הכלכלי הבריאותי והקיומי כמה זמן היית מקדיש להכנות לקראתו האם היית מסתפק ביום אחד אולי יומיים ודאי שלא ברור שהיית מתכונן אליו במשך שבועות זמן .רב ככל שיינתן לך
חודש אלול
.בראש השנה כל אדם עומד למשפט על מעשיו ביום זה יקבע אם הוא יזכה לסיים שנה זו בחיים .או חס וחלילה לא ! האם תהיה פרנסתו ברווח ובכבוד או שלא !האם יהיה בריא או חולה
חודש אלול
כל אלה ועוד נושאים רבים ומגוונים בעלי חשיבות .עליונה נקבעים בראש השנה
חודש אלול
אלול החודש המסתיים בראש השנה נותן הזדמנות לפתוח בתהליך של התבוננות פנימית אינטנסיבית בבחינה מחודשת של מטרת החיים ובהתקרבות .יומיומית אל הקדוש ברוך הוא זהו הזמן האידיאלי לבחינת תכלית החיים להבדיל .מזרימה אקראית תוך צבירת ממון ורדיפה אחר כבוד
חודש אלול
אלול הוא הזמן בו אנו עוצרים לוקחים צעד אחד לאחור .ומתבוננים אנו בוחנים את עצמנו במבט אובייקטיבי ביקורתי וכן כפי שנהגו היהודים לעשות מימים ימימה בדרכם אל .תכלית השלמות האישית
מסע התעוררות בגליל ראש השנה
חודש אלול
ארבע האותיות שמרכיבות את המילה "אלול" מהוות "ראשי תיבות לפסוק משיר השירים "אני לדודי ודודי לי .)פרק ו פס ג( .המילה "דודי" בלשון המקורות משמעותה אהובי מלים אלה מסכמות את מערכת היחסים בין הקדוש .ברוך הוא לעמו
חודש אלול
במלים אחרות החודש הקודם לראש השנה הוא הזמן בו יוצא הקב"ה לקראתנו על מנת ליצור עבורנו סביבה .נוחה להתעוררות ולתשובה
תקופה של 04 יום
.נחזור כ- 0003 שנה לאחור אל מדבר סיני האלוקים מצווה את עשרת הדברות העם סוגד לעגל הזהב ומשה רבנו מתחנן בכל כוחו לפני האלוקים .שיחוס על עמו ישראל
תקופה של 04 יום
ביום הראשון של אלול משה עולה אל הר-סיני וארבעים יום מאוחר יותר ביום שעתיד להפוך ליום הכיפורים .הוא יורד חזרה אל העם עם לוחות הברית השניים
תקופה של 04 יום
גם עבורנו חודש אלול פותח תקופת התעלות בת יום ששיאה מגיע ביום הקדוש ביותר הוא יום 04 .הכיפורים
תקופה של 04 יום
מדוע דווקא 04 .ארבעים הוא מספר של התנקות והיטהרות המבול שהתחיל תקופה חדשה בזמנו של נוח נמשך 04 יום והמקווה )אגן ההיטהרות היהודי המסורתי( מכיל .סאה )יחידות מידה( של מים 04
מקווה
תקופה של 04 יום
.אלול מהווה הזדמנות אדירה להתעלות בתקופה זו רבים מאתנו מגבירים את לימודי התורה .והמוסר שלהם ומדקדקים יותר בשמירת המצוות רבים הם אלה העורכים חשבון נפש יום-יומי ועושים .מאזן של מעשים טובים מול עברות
מהיום השני של חודש אלול נוהגים בני עדות אשכנז .לתקוע בשופר בכל בוקר לאחר התפילה וזאת על מנת להתעורר לקראת ימי .הדין המתקרבים קול "בכיית" השופר מדרבן אותנו לנצל את חודש אלול להתעלות רוחנית ולצמיחה .אישית ככל האפשר
התעוררות בתפילה
כמו כן אנחנו מוסיפים לתפילות באלול את מזמור כז .בתהילים הן בתפילת שחרית והן בתפילת ערבית במזמור זה קורא דוד המלך: "אחת שאלתי... אותה אבקש בתי בבית ה כל ימי חיי" אנחנו מתמקדים בשילוב נוכחותו של הקב"ה בחיינו ושואפים לחזק את .הקשר שלנו עם הנצח והאין-סוף הנפלא
התעוררות בתפילה
סליחות
האשכנזים נוהגים לומר "סליחות" החל מהשבת שלפני .ראש השנה ה"סליחות" הן סדרת תפילות מיוחדת שמטרתן לפתוח .את סגור ליבנו ולעורר רחמי שמיים
תלמידים בסיור סליחות בסמטאות ירושלים
סליחות
אם ראש השנה חל בתחילת השבוע מתחילים לומר .סליחות" בליל שבת בשבוע הקודם" .הספרדים נוהגים לומר "סליחות" מראש חודש אלול
סליחות בכותל המערבי
סליחות
לאחר חטא העגל משה רבנו ביקש מהקב"ה שיראה לו .את הדרך בה הוא מנהיג את העולם תשובתו של האלוקים ידועה ומוכרת בשם "שלוש עשרה מידות של רחמים" המתארות את סבלנותו של .הקב"ה
סליחות
בהכנות לראש השנה אותו האלוקים שברא אותנו עם לב טהור ונקי אותו האלוקים שנתן לנו הזדמנות בעולמו .נותן לנו הזדמנות נוספת אם "פספסנו" את הראשונה
סליחות
.ה"סליחות" נאמרות במניין של עשרה אם אין אפשרות להגיע למניין יש לאומרן ביחידות תוך .השמטת הקטעים בשפה הארמית וי"ג המידות
סליחות
לסיום ההיבט החשוב ביותר של חודש אלול הוא יצירת תכנית לחיים משום שכאשר היום הגדול יגיע וכל אחד מאיתנו יתייצב אל מול בורא העולם לבקש !עוד שנה רצוי שנדע מה בעצם אנחנו מבקשים
ראש השנה הוא חג מלכותו של ה
שטף החיים מפריע לאדם להכיר בבורא בהכרה ברורה ומוחשית ומרחיק אותו מהמחשבה שכל מעשי האדם .נרשמים ונשמרים קשה לו לאדם שלא להסיח דעתו מהמחשבה כי הוא .עתיד להשפט על כל פעולה ופעולה
ראש השנה הוא חג מלכותו של ה
לכן גם בהיותו מאמין בכך אין מחשבה זו באה לידי .ביטוי בחיי המעשה
קשה לחיות תחת הרושם התמידי שהוא עומד לפני ה .וכל מחשבות לבו גלויות לפני הבורא
ראש השנה הוא חג מלכותו של ה
ההכרה במלכות ה היא תוכנה של תפילת ראש .השנה ההמלכה שממליך האדם את הקב"ה על עצמו ועל כל הבריאה פירושה - קבלת עול מלכות שמים בצורה .הכרתית מוחשית
הכרה זו יכולה לבוא רק כאשר האדם מודע לכך שהוא עומד לדין כשהוא חש שגורל חייו אינו נתון בידיו אלא .תלוי בהחלטת הבורא
ראש השנה הוא חג מלכותו של ה
ראש השנה הוא חג מלכותו של ה
הוא מתפלל ומתחנן "זכרנו לחיים" ביודעו שחייו תלויים .באישורו של הבורא מתוך כך הוא מציב לעצמו שאיפת חיים בהתאם לרצון ."ה ומבקש חיים שהם "למענך אלוקים חיים
ההכרה במלכות ה הבלעדית והנצחית והתאמת שאיפות החיים למטרות שהציב הבורא לאדם הן היסוד .לתשובה ככל שיעמיק האדם ויבסס את הכרתו במלכות ה .באותה מידה תהיה שיבתו אליו רצינית ומעמיקה יותר
ראש השנה הוא חג מלכותו של ה
ראש השנה הוא חג מלכותו של ה
מתוך כך מובן מדוע נקבע יום הדין של ראש השנה לפני .הסליחה של יום הכיפורים לפני הכרה ברורה במלכות ה אין האדם שב בתשובה .גמורה הוידוי החרטה ואף הצום אינם תקפים כל עוד אין האדם .מכיר לפני מי הוא חטא
ראש השנה הוא חג מלכותו של ה
לכן נקבע בתחילת השנ