תמונות מפנמה ואיי בוקס דל טורו שנממצאים במערב פנמה ליד הגבול עם קוסטה ריקה.
לצפיה בכל תוכן המצגת :
לחצו כאןפנמה ואיי בוקס דל טורו פה=BOCA שור=TORO
* למי שצופה במצגת כשהוא מחובר לאינטרנט ניתן לצפות בקישורים לסירטונים מאתר youtube המשולבים במצגת
פנמה
מסלול הטיסה מפנמה סיטי לבוקס דל טורו
פנמה סיטי
פנמה סיטי
Click to link - Panama Tour
שדה התעופה לטיסות פנים - פנמה סיטי
המראה מפנמה סיטי - מבט על העיר מצפון מערב.
פנמה סיטי לכיוון צפון . איצטדיון הבייסבול.
click to a clip -flying over panama canal
)תעלת פנמה החלק הדרומי (קרוב לפסיפיק
תעלת פנמה
תעלת פנמה אזור האגמים. כל המים בתעלה ובאגמים מתוקיםשלא כמו בשני האוקיינוסים האטלנטי והפסיפישם המים מלוחים.
הסבר קצר על תעלת פנמה
התעלה החלה לפעול ב-4191 לאחר כרייה ובנייה של 01 שנות עבודה. הבנייה בוצעה ע"י האמריקאים שקנו את הזיכיון מידי הצרפתים.המהנדס הצרפתי "לה-ספס" שביצע את כריית תעלת סואץ והחל בעבודה נקלע לקשיי מימון ואיבד במהלך העבודות כ-00002 פועלים רובם מתו ממלריה שהועברה ע"י יתוש האנופלס מביצות הגונגלים של פנמה. התעלה היא אחד מצמתי תעבורת המטענים והסחר העולמי החשובים. את האמריקאים משמשת למעבר כלי שיט בין החופים המזרחי והמערבי ולמסחר עם המזרח הרחוק. סרטון על בניית התעלה click to clip עד שנת 0002 נוהלה התעלה בשותפות אמריקנית פנמית משנת 0002 הועברה התעלה לניהולה המלא של פנמה. בעבר רוחב האוניות נקבע לפי מגבלות המעברים בתעלה panamax
פנמקס הינו סיווג הניתן לאוניות הגדולות ביותר המסוגלות לעבור דרך תאי השיט שבתעלת פנמה. גודל זה נקבע לפי גודלם של תאי השיט וכן גובה המים בתעלה. "פנמקס" הוא גורם מרכזי בתכנון אוניות משא כשאוניות רבות נבנות בדיוק בגודל המרבי המותר. גשר האמריקות הוא הגורם המגביל בגובה. ממדיה המרביים של אוניה היכולה לעבור בתעלה הם: אורך: 1.492 מטר רוחב: 3.23 מטר שוקע: 0.21 מטר במים טרופיים מתוקים. (מים בעלי מליחות שונה משנים את העומק אליו שוקעת האוניה) גובה: 19.75 מטר (הנמדד מקו המים עד הנקודה הגבוהה ביותר באוניה). תפוסה של אונית "פנמקס" היא בסביבות 00056 טון-ארוך (טון-ארוך אחד שווה ל-6101 קילוגרם).
כיום מיוצרות אוניות גדולות יותר שאינן מסוגלות לעבור בתעלה. על מנת לאפשר לאוניות אלו לעבור בתעלה נערך במהלך 6002 משאל עם על הצורך בהרחבת התעלה ולאחר שאושר . Click to clipהחלו בספטמבר 7002 עבודות להרחבתה המים בתעלת פנמה אינם במפלס אחיד וחציית התעלה על ידי כלי שייט מצריך טיפוס וירידה בין מפלסי האוקיינוסים הנמוכים למפלס העליון והמרכזי של התעלה. לצורך כך הוקמו ) LOCKSה"מנעלים" (אלה אמבטיות גדולות שבשני צידיהן שערי פלדה ענקיים. בתחתיתם תשתית לכניסת מים וניקוז. מערכת משאבות מווסתת את המפלס. כשהמים בשני צידי השער משתווים ניתן לפתוח אותו ולאפשר לאוניה להמשיך לשוט הלאה. בנוסף למעברים שני הסכרים: מאדן וגטון עוזרים בוויסות מפלס מי האגמים והתעלה. אזור זה משמש כאגם היקוות למים הרבים שזורמים מהאזורים ההרריים. בכל יציאה של אונייה לאוקיינוס הולכים לאיבוד כ-001 אלף מ"ק (62 מיליון גלונים) של מים מתוקים. במהלך המעבר במנעל מנועי האונייה מדוממים (מצב ניוטרל) והאוניה נמשכת ונבלמת ע"י קטרים הנעים על מסילות בצידיי המנעל וקשורים אל האוניה בכבלי פלדה. רק רב חובל מוסמך מטעם מנהלת תעלת פנמה ACPרשאי להעביר את האוניה לאורך התעלה ובייחוד במנעלים בהם המרחק בין גוף האוניה לקירות המנעל מגיע לעיתים לסנטימטרים בודדים.
הצד האטלנטי/קאריבי
מעבר גטון Click to clip סכר גטון סכר מאדן
מעבר פדרו מיגל פנמה סיטי מעבר מיראפלורס
הצד הפסיספי
אזור האגמים בחלק הצפוני של התעלה.
אזור החוף האטלנטי
לקראת נחיתה בבוקס דל טורו (צפון מערב פנמה ליד קוסטה ריקה)
http://www.youtube.com/watchv=GUa9Q8h5F_U
"טרמינל 3 " בוקס דל טורו INTERNATIONAL
C0RAL CAY מסעדת
Click to clip - Bocas del Toro
ארוחת צהריים מחכה במים
מפרץ הדולפינים
Click to clip - scubabocas del toro
Click to clip - Dolphins in Bocas Del Toro Panama
RED FROG BEACH @הצפרדע האדומה
יום שיט בקטמרן
יושבת בבוקס דל טורו על המים
המראה חזרה לפנמה סיטי מעל האי
Click to clip - flying over Bocas del Toro