ברצלונה עיר ללא הפסקה, שפע של מקומות אריטקטורה ואמנים ידועים.
ניתן לראות מיצירותיו של חואן מירו, אנטוניו גאודי, הקתדראלה הגדולה, ארמונות וכן את המזרקה הפיאצה אספניה במופע של אור וצללים וכמובן שפע של מוזיאונים.
מצגת בצילום וכריכה של אביבה ועמי וינד.
לצפיה בכל תוכן המצגת :
לחצו כאן"חלונות לברצלונה" מבט אישי על העיר
הפעילו רמקולים
טיילו צלמו וערכו - אביבה ועמי וינד אוקטובר 8002
ברצלונה היא עיר ייחודית יש בה משהו המדבר לליבו של כל אחד. סיסמת המקומיים אומרת "" "Barcelona Es Tevaברצלונה שייכת לכם אנו בחרנו בדברים שרואים מכאן ולא רואים משם. המבט האחר דורש התבוננות והסתכלות איתור הפרטים הקטנים כמו צורות השתקפויות ניגודים וקומפוזיציה.
נוף ברצלונה מהר היהודים
פיאצה אספניה ( )Espanyaבאזור MonJuickבית הקברות היהודי הישן נהפך לאזור הירידים של ברצלונה .La Firaשני המגדלים הוקמו בשנת 4291 בתערוכה עולמית. גובהם 74 מ ומעל ראשם מעין מקדש יווני עם פירמידה.
פרט מהמזרקה הגדולה שבכיכר
מרכז הקונגרסים ובו השתקפות זירת מלחמת השוורים הישנה של העיר המשופצת כיום כקניון.
מוסד חואן מירו
חואן מירו אחד מהאומנים הרבים ילידי ברצלונה הקים בשנת 5791 את המקום כדי לאחסן את יצירותיו החשובות וכדי לקדם אמנות בת זמננו. המבנה תוכנן ע"י האדריכל המודרני גוזף לואיז .Sere
אמנותו הסוריאליסטית של מירו ססגונית והומוריסטית. במקום ניתן לראות את אוסף יצירותיו השלם ביותר בעולם.
המזרקה הגדולה בפיאצה אספניה למרגלות הארמון הלאומי המשמש כמוזיאון לאמנות קטלוניה. אחד מפלאי העיר חוויה של מים אור וצליל.
הליכה ברחובות העיר כמוה כהליכה במוזיאון חי
הרובע הגוטי Barri Gotic
חלק ממבוך של רחובות וסמטאות קיר נושק בקיר. זהו מארג העיר העתיקה שהחל במאה הראשונה לפנה"ס כיישוב רומי ועיקר הבניינים כיום הם מהמאה ה-31-21 המכונה התקופה הגוטית.
הסגנון מאופיין בשפע עיטורים ריבוי קשתות מחודדות ומרפסות עצומות.
בית הארכידיאקון Casa De L Ardica
חצר יפיפיה ששמשה את ראש שמשי הכנסייה. הבית נבנה במאה ה-61 בסגנון גותי-רנסאנס. כיום שוכן בו המכון העירוני להיסטורית העיר.
חצר פנימית עם סימני יריות מימי מלחמת האזרחים
הקתדראלה הגדולה
בנייתה החלה בסוף המאה ה-31 ונחנכה בשנת 0541. בקריפטה קבורה הקדושה ופטרוניתה של העיר סנטה אוליאליה קדושה מעונה שסמלה הם האווזים האמורים להתריע מפני סכנות.
פנים הקתדראלה מלא הוד עמודים גבוהים מאוד התומכים בתקרה המצולבת ואור קסום נשפך מבעד לחלונות.
הארמון המלכותי Palau del Rey
כאן ניצב במאה ה-41 כס המלכות ומכאן על פי המסורת קיבלו איזבלה ופרדיננד את פניו של קולומבוס כשחזר משליחותו הראשונה.
הרובע היהודי שבין רחובותיו אפשר למצוא את רחוב Carrer del Call כלומר "קהל". כאן השתרע הרובע היהודי בין המאות 31-11 אזור צפוף חי ותוסס שפעלו בו אנשי רוח רבים. כיום נשארו רק שרידים מועטים ובעיקר שילוט.
שוק הבוקריה
נחשב לטוב מבין שווקי העיר. שער הכניסה נבנה בשנות ה- 03 של המאה ה-91 כדי לאכלס דוכני מזון מהרמבלה והרחובות הסמוכים.
סגנון הבנייה הבולט ביותר בברצלונה הוא המודרניזמה ( )Modernismaהאר- נובו של קטלוניה. בסוף המאה ה-91 הופיע באירופה כשפה בין לאומית חוצה גבולות. המודרניסמה הספרדי יצר סגנון בנייה ייחודי ששילב גם גוטיקה וגם בנייה קטלונית ובעיקר רצון לשנות ולהמם.
ברצלונה כעיר נמל נחשפה לתרבויות שונות ופריחתה הכלכלית אפשרה פריחה תרבותית ואמנותית. שמות כמו אנטוניו גאודי פיקאסו חואן מירו ואחרים פעלו בעיר והותירו בה את חותמם.
מוסד אנטוניו טאפיס
המבנה נבנה ע"י האדריכל מוטאנר בשנים 98-0881 כדוגמא נהדרת לתנועת המודרניזמה. בראש המבנה יוצא הדופן נזר של חוטי תיל וצינורות שכונה ע"י האמן טאפיס "ענן וכסא".
ארמון המוסיקה הקטלונית
נבנה ע"י לואיס אימונטנר בשנים 8-5091 בסגנון המודרניזמה והוא מופת של שילוב חומרים ועיטורים. חזית הארמון מעידה על העושר העצום הנמצא בתוכו.
.המבנה נמצא ברחוב צר קשה לחזות בכל יופיו הבניין שממול משתקף בחזית הזכוכית
(21-6091) Casa Mila La Pedrera
אנטוניו גאודי יליד קטלוניה נחשב לגדול אדריכלי סגנון המודרניזמה ויצירותיו מקשטות את העיר כתכשיטים. סגנונו המיוחד בולט ויצירותיו עקומות הקווים פזורות בכל העיר.
La Pedrera
הכינוי "המחצבה" מוכיח מעל לכל את יחסם המזלזל של בני תקופתו לסגנונו המיוחד. הם ראו בבית לא יותר מאשר גיבוב של אבנים.
מגג הבנין תצפית יפה לעבר יצירה אחרת של גאודי כנסיית המשפחה הקדושה Segrada Familia
הבית נבנה עבור משפחת מילה כבניין מגורים שגם רהיטיו תוכננו ע"י גאודי. 7 קומות ללא קו ישר או זוית ישרה. פסל או בנין מגורים
La Segrada Familia
.יצירתו הבלתי גמורה של גאודי מהווה את סמלה של העיר גאודי קתולי אדוק החל בבניית הקתדראלה בשנת 2881 בקצב איטי. "הבוס לא הולך לשום מקום הוא לא לוחץ אז למה למהר "
תכנון גרנדיוזי בעל שלוש חזיתות שונות. 81 מגדלים שפע עיטורים שפע חומרים. רק 81 שנה הספיק גאודי לעבוד על הפרויקט עד שנהרג בתאונת דרכים בשנת 6291ממש ליד המבנה.
גאודי אמור להיות מוכרז כקדוש ע"י הכנסייה הקתולית. הבנייה במקום נמשכת ללא הרף והסוף עדיין אינו נראה באופק. זהו הביטוי המובהק ביותר לסגנון המודרניזמה שילוב של גותי ומודרני.
להתראות בחלק ב
לאתר המצגות של אביבה ועמי וינד
לחץ